Till Prins Eugens Waldemarsudde Tillbaka till startsidan
  • Din varukorg är tom

Vanliga frågor

Hur mycket kostar frakten?

Du ser hela tiden hur mycket frakten blir inom Sverige i din varukorg. Skall det skickas utomlands räknas frakten om i kassan, innan betalning sker.

Hur lång tid tar det att få varorna?

Normalt tar det ungefär en vecka innan du får varorna, vid högt tryck kan det dock ta lite längre tid.

Hur kan jag betala?

Du kan betala med de flesta bank- och kreditkort. Inrikes paket kan du även välja att betala mot postförskott/ efterkrav mot en extra avgift. Du betalar då när du hämtar ut ditt paket.

Varför går inte mitt köp igenom?

Finns det tillräckligt med pengar på kontot för att täcka kostnaden?
Har du angett rätt kortnummer och rätt CVV-kod?
Har du anslutit ditt kort till 3D-secure och angett rätt kod?
(läs mer om CVV-kod och 3D-secure under köpvillkor)

Varför får jag ingen orderbekräftelse?

Har du angett korrekt epost-adress?
Har du bekräftat ordern?
Kontakta oss om du är osäker på om ditt köp verkligen gått igenom

Varför får jag flera orderbekräftelser?

Kontrollerar om ordernumret är detsamma på alla bekräftelser – i så fall beror det troligen på någon bugg i systemet. Detta kan bland annat uppstå om man rör sig mycket fram och tillbaka mellan de olika stegen i kassan.
Tänk på att alltid gå fram och tillbaka i kassan med knapparna ”Nästa steg” och ”Tillbaka”, om du använder webbläsarens pilar i skärmens överkant finns det risk för att beställningen avbryts eller upprepas.
Har du fått flera bekräftelser med olika ordernummer fast du bara gjort en beställning, vänligen kontakta oss

Vad gör jag om jag ångrar mitt köp?

Du har hela 30 dagars öppet köp när du handlar hos oss, räknat från den dag du får varan. Skulle du ångra dig inom den tiden skickar du bara tillbaka varan i det skick du fick den, väl emballerad till:

Prins Eugens Waldemarsudde
Museibutiken
Prins Eugens väg 6
115 21 Stockholm
Bifoga följesedel eller orderbekräftelse.

Vad gör jag om jag fått fel eller trasig vara?

Ring Museibutiken på tel 08-545 83 707 eller mejla info@museibutiken.se - ange ordernummer och vad som är fel på varan. Vi skickar returfraktsedel och en ny vara, alternativt återbetalar ditt köp.

Är det säkert att uppge mitt kortnummer?

Ja, de uppgifter du lämnar skickas krypterade med standarden SSL (Secure Socket Layers) till din bank. Varken vi eller någon utomstående kan läsa dessa uppgifter, och inga data lagras hos oss.

Går det att få varorna inslagna?

Ja, de flesta av våra varor kan fås presentinslagna för en låg extra kostnad. Kryssa i rutan när du lägger varan i kundkorgen.